Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

"Nu hade vi bestämt oss för att vi gjort vår sista amatörfilm"

Av Christer Johansson - 23 januari 2012 19:52

Filmen är klar men det skulle den egentligen aldrig bli.

Först hette den Krogliv och en massa scener spelades in, vi filmade på en utvald krog som vi inrett med passande rekvisita för vår film. Och med både stridslystna vakter och partysugna innebrudar så började storyn ta fart med både nya som gamla småstadslivkaraktärer.


    

Kroglivs filminspelningar drog igång med en rad nya figurer framför kameran.


Allt flöt på bra med både storyn och dom nya karaktärerna, men nånstans började jag att vackla och kroglivsprojektet kändes mer och mer fel. Det kuggade lixom aldrig i och till slut var jag tvungen att blåsa av inspelningarna och en längre paus vidtogs. Månader av grubblande gick och till sist kom Sommaren och den nya showen bland braköl & samurajlådor, och filmen låg fortfarande på is.


 

Nya showen bland braköl & samurajlådor från premiären i Alfta sommaren 2011.

Foto: Maria G Nilsson

Sommarshowen blev en succe och nu började jag att tveka på att göra en till film, det kanske inte var menat att göra en till film i detta läge, därav den uteblivna glöden för filmprojektet.

Vi hade gjort våra filmer nu och det fick räcka tydligen.

Jag meddelade gänget och vår manager om mina tankar att lägga ner filmprojektet och dom hade känt likadant, vår manager tyckte att showerna var så pass bra nu att en ny film med vår amatörproduktion var bara en risktagning mot en eventuell kvalitetssänkning i småstadslivsprojektet.

Filmen lades ner och vi hade gjort vår sista amatörfilm.

Skulle vi göra en till film så var det isf med en tv-produktion och inget annat.

End of story!

 

  

Så här såg vår första film ut och nu hade vi bestämt oss för att vi gjort vår sista.

 

Jag vet inte vad som hände men nånstans började en tanke om en annan filmvinkling att växa, att dra penseldraget tillbaka till vår första film och göra ett besök i den lilla byn igen med en dokumentär och sluta cirkeln med Småstadsliv 1.

Den växte sig allt starkare och till sist gick det inte att stoppa, den filmen vill jag göra.

Gänget hängde såklart på direkt, fuckin love them!

Värre skulle det bli att övertyga managern som var helt övertygad om att vi hade gjort vår sista amatörfilm, det blev en utdragen och seg debatt. Han motiverade sin övertygelse mot en ny film med att tiden inte var rätt, det kunde finnas en mättnad därute, intresset för en ny film var alldeles för svagt.

Men jag gav mig inte och fick mina pengar att ta fram ännu en film, nu är den klar och känslan är så jävla bra!

 

 

Örjan Bengstfors ute ur fängelset i nya filmen.

 

Småstadsliv 4 "Men det skiter man väl i" trailern.

Har på en månad över 32 tusen visningar på youtube och filmpremiären har redan sålt fler biljetter än någon annan premiär vi haft, managern ringde för inte så länge sedan och sade.

"Du hade rätt din jävel, dom ville ju ha en till film"

 

Klart som fan dom vill det för nu kom mer ju den bästa!

 



 
 
Ingen bild

Jenny Johansson

23 januari 2012 22:04

Helt underbart, ni skulle kunna göra en kort film med bara Agneta Patrull och Johanna, längtar tills denna kommer på DVD har alla andra samt Jul filmen såg även såg även showen i Söderhamn i somras. Älskvärt!!! Keep up the good work!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards