Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Sitter och funderar på vem som skulle kunna passa in, hm?

Av Christer Johansson - 12 november 2011 18:49

Det behövs alltså en människa som kan hjälpa oss att paketera vår humor så det passar in i en tv-produktion, en erfaren person som är så pass rutinerad att tv kanalen vågar satsa på detta kroggäng från lilla Alfta.

En person som skall få detta amatörgäng att snurra ihop en egen tv serie som kommer sändas och fightas med övriga mer etablerade humorgäng och program, om vi nu skulle nå ända fram till en tv serie så är jag mycket medveten om att den kan bli tokslaktad i media, jag kan redan se rubrikerna framför mig.


 


"Åh nej! inte ett nytt buskisgäng till"  "pinsamt & bonnigt småstadsliv" 

 

Fast den skulle ju kunna bli bra mottagen också, men egentligen ointressant vad media säger, för dom som bestämmer är tittarna och tittarsiffrorna, inget annat spelar nån roll.

Och det är nog en jävla tur det :)


Men som sagt, vem skulle kunna vägleda oss fram till en egen tv serie hm?

 

Här är lite namn som man mer än gärna skulle kunna välkomna in till småstadsfamiljen!

 

  Måns Herngren har jag alltid gillat, Smash på 80-talet en klassiker.

   Settman & Granberg nån av dessa skulle garanterat funka bra det med.


 

Ulf Malmros tillsammans med småstadliv skulle bli en bra mix, en guldbagebelönad regissör vore ju mys.


Åter till lördagskvällen och årets berg av chips och en iskall 1,5 lites julmust som väntar framför kvällens DVD val.


Mullholland drive av mästaren himself David Lynch! vi ses...

 



 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Stina

12 november 2011 20:46

Måns tror jag på. Ronny & Ragge skulle bara väva in sig själva i handlingen och Malmros skulle nog vara för seriös.

 
Ingen bild

Niklas

12 november 2011 21:58

Fredde Granberg vore nåt!

 
Ingen bild

Isa

13 november 2011 00:57

Det behövs ett stort varmt hjärta för att kunna förmedla Småstadslivs dito. Det saknar Settman helt och hållet. Aktarej!

 
Ingen bild

Isa

13 november 2011 01:00

Hans Rosengren! Lyssna på låg, varm, skruvad humor i På minuten.

Christer Johansson

13 november 2011 12:42

hm, ja kanske det ja..tack för tipset!

 
Ingen bild

Tok_Inga

13 november 2011 09:18

Det vore helt underbart att få se er på tv. Det finns många med mig där ute som skulle älska det. Jag tror att någon av herrarna Settman eller Herngren kan vara nått för er. Bara det inte blir enbart en tv-produktion utan att ni får behålla ert amatörsätt. Det är själva charmen. Lösmustachen ska inte sitta perfekt!
Ni är redan etablerade åtminstone om man ser till youtube. Stånk-Tommy har snart 200 000 visningar, det samma gäller Småstadsliv 2. Ni är helt enkelt kung, kung, kung!

 
Ingen bild

Johanna S

13 november 2011 13:43

Men int behöver ni väl nån som kommer å petar heller!? äh, lugnare nu de där klara väl ni av hur bra som helst själv..ni behöver verkligen inge stödhjul ni står ju hur stadigt som helst själv.. tror de bli bäst om ni med pondus,på egen hand, kötta ba! de få inte bli en soppa, KÖÖÖÖÖÖÖÖR!! Yes you can C! /yo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards