Alla inlägg under november 2011

Av Christer Johansson - 6 november 2011 19:35

Det var som att slå av strömmen och allt blev mörkt, ne inte riktigt kanske men tomt blev det iaf. Nu när turnen är avslutad och gänget sprids ut på lite andra jobb och fritidssysslor så kan det som sagt bli lite tomt.

Vi hade ju gnuggat så hårt och så länge för denna turne sen när den kom gick den så förbannat snabbt. Man han ju aldrig tröttna på showen lixom, det hände nått nytt varje kväll och buset var ständigt närvarande både på scen som utanför. Ett jävla busgäng helt enkelt!

 

 


Men nu har jag skrivit och dammat av lite manus som legat i arkivet och väntat, så nu på tisdag rullar filminspelningarna igång med arbetsnamnet Småstadsliv & Amerika.

Sen om den kommer heta så när den är färdigställd är en annan fråga, filmiden känns jäkligt bra och väldigt inspirerande iaf. Gamla som nya figurer kommer få samsas i detta nya verk som beräknas vara redo för visning under första hälften av 2012.


 

Så här såg det ut i somras när vi spelade in en presentationsfim för en beställande tv-kanal, men nu skall vi köra igång med vår egna nya film. Mer om den här intresserade tv-kanalen vet vi mer om den 12 denna månad för då reser vi till huvudstaden.


nya filmen känns hur bra som helst, värre med nya showen!!! Prestationsångest!

 

Hur ska man kunna toppa den här senaste showen?! och vad fan ska den handla om och vilka figurer skall vara med och vilka nya skall in? många frågor som kräver svar, och hur mycket vågar man vrida på i galenskap, öppna spjäll eller?

Som ni hör har jag lite att fundera på men målet är som alltid att få er att skratta käften ur led! :) Och det skall vi väl klara utav tänker ja.


Men nu blire lite varma mackor och kall julmust, fyfan vad gött!!!

 

     mmmmmmmmmm!!!!!!!!


Av Christer Johansson - 6 november 2011 11:57

Humor för mig skall vara hjärtlig och utlämnande, den får vara vardaglig och väldigt okomplicerad. Den kan vara lite fräck men får aldrig nånsin gå över till att vara äcklig, gränsen där emellan kan ibland vara hårfin och tar man steget över så kan sketchen dö direkt.

Men vi kan ju börja med lite vad jag inte tycker om då, och jag har har väldigt svårt för stand-up och ren buskis och dessa smälla i dörrar farser.


   Jag har svårt för stand up.


Stand up tycker jag är alldeles för elak idag med en enda lång tröttsam pajkastning där kändisar och politiker skall slaktas till varje pris, jag tror att varken ni eller jag kan skratta helhjärtat åt andra människors misslyckanden eller personliga tragedier. Det finns så många stand up akter därute som bygger helt på dessa riktlinjer, jaga och supermobba andra männsiskor, nej jag gillar det inte!

 

 

 

Stefan & Krister Buskis och fars skrattar jag bara inte åt, det är inte för att jag tycker det är dåligt. Jag tycker inte att det är roligt bara.


Humor skall vara enkel och som en smäll på käften, stillsam till hysterisk på ett ögonblick.


Tar fram en klassiker av den främste i vår genre, Mästerverk!



 

Nu måste jag skriva lite, hörs på!



Av Christer Johansson - 6 november 2011 00:21

var den sista showen för i år avklarad efter en supertrevlig kväll på Maximteatern i Borlänge, och det blev en busig kväll där min främsta uppgift verkade vara att få dom övriga i gänget ur balans och börja skratta.

Och Stånk Tommy var värst av dom alla!

Stackars Martin Sjökvist som fick utstå mycket denna afton, hua!

Men det var inte jag, det var ju förfan Stånkis som jävlades och det är han ganska duktig på! :)

skäll på han istället!


  Stånk Tommy var på jävelskaps humör den sista kvällen på turnen.


Men kors i taket, jag har lämnat facebook inatt!  

Lite vemodigt det med faktiskt, har ju varit skoj att få följa alla diskussioner och få höra vad ni alla småstadslivs fans tycker om oss, filmerna, showerna m.m


Men jag lämnar facebook för att skapa mer tid till att skriva, det som skall göras nu är ju skapandet av en ny film samt ny show, sommaren 2012 skall ju en tredje show presenteras och före det som sagt en ny film.


Herrejävlar vad galenskap som nu skall skapas, är det inte underbart så säg!


Neee, nu blir det lite nattbio under ett täcke med storkudde i soffan, kan bli lite äventyr ala den siste mohikanen tror jag, inte bara för att den kanske har den absolut bästa filmmusiken utan bara för att den är ganska lättsmält och skön att somna till..mmm, sån e jag!

Jag har lite svårt att varva ner efter en föreställning så det måste bli lite nattbio att somna till.


Men då då kör vi väl da, gonatt och tack Borlänge för en fantastisk kväll!

 


Av Christer Johansson - 5 november 2011 15:30

Sitter i logen och smuttar på ett alldeles för dåligt varmt kaffe, fan det ska bränna lite på tungan!

Scenen är iaf riggad och hela gänget gör sina personliga ritualer för att komma i rätt stämning.

Martina nöter wordfeud medans Christian poppar lite musik, Martin tar befälet som coach och går och börjar pusha lite för kvällens match, Sofie och Caroline suger på godisklubbor allt medans Hans Berg står och glåmar irriterat på dom flesta, ja jag surfar youtube efter lite musik, blir nog lite Highwaymen med willie Nelson och grabbarna.

 

Slutsålt som sagt här på Maximteatern i Borlänge och en lördagkväll borde båda gott för en bra föreställning.


   Maxim teatern Borlänge.

 

Sofie Aspelin sa det som alla känner litegrann nu, fan det är lite vemodigt att vi är redan framme vi ett turneavslut.

För det har varit en underbar turne med detta retard gäng, många skratt och mycket bus.


Jara, nu drar jag igång youtubeklippet med denna sköna dänga och börja tagga lite!

 





Av Christer Johansson - 5 november 2011 10:40

Klockan har passerat 10 och vår lilla småstadslivsbuss rullar mot Dalarna och årets sista liveshow, i den lilla bilen befinner sig 5 människor varav en nygammal show arbetare. Hon jobbar i vanligafall på barnens hus i Söderhamn men ikväll ska hon upp på scen, jävlar i min själ!


Christian(lurvpösen)Wallin rattar bilen i vanlig ordning och hastigheten är god om än lite skumpig, vafan jag dricker ju kaffe här bak med en laptop i knä. LIVSFARLIGT!

 

 

Borlänge är destinationen och lite vemodigt känns det nog att det är sista showen för i år, men vilan ska bli skön med.

Sen ska jag ju skriva så förbannat mycket nu, ny show till nästa sommar plus snurra ihop en ny film.


Men jäklar vad det känns kul att få göra denna nya film som har en ny stil, Krogliv har vi skrotat!

Det här blir nått helt annat det, och sen har vi ju släppt ut jaktlaget åxå, underbart!

 

 

Nu börjar batteriet tryta på laptopen, vi har snart nått Svabensverk och det är bara skog och åter skog där vi rusar fram mot en sista föreställning inför ett fullsatt Borlänge, SKOJ!

 

Obs! Martina har tagit med sig en kudde och har redan somnat med sina små pluttar i örornen, ja jag knoppar väl in lite jag ara, hörs hej!

Av Christer Johansson - 4 november 2011 22:30

Det är här man kan få veta lite mer om vad som händer och kanske varför det händer mig som människa.

Och som säkert många vet som letar sig in på denna blogg så är ju jag den mest skyldige bakom humorfenomenet småstadsliv.


         


Jag har skrivit manus och regisserat både filmer och liveshower i ett hysteriskt tempo sedan 2007, men bakom mig har jag ett fantastiskt gäng som jag inte skulle klara mig utan.

Detta gäng människor som jag älskar allihop(Christian,Martina,Martin,Sofie,Hans) för utan dom så skulle jag som sagt aldrig få leva min dröm som jag faktiskt gör. Att rulla runt som vi gör och få besöka stad efter stad med utsålda teatersalonger är ju helt utanför min vildaste fantasi, men som faktiskt är en vardag idag. CRAZY!

Småstadsliv- 4 filmer 2 liveshower och en radioserie på Sveriges radio Gävleborg.

Och hör och häpna kanske en tv-serie!

Fast det får vi vänta lite med, den 12 denna månad far vi ner till Stockolm och då får vi veta mer. Men jäklar vad spännande! Alltså jag, Crille Johansson med 9-årig grundskola som nästan hela livet harvat på krogen utan en enda teater/skådespelar lektion, vafan jag hade ju aldrig stått på en scen förut.

Tv-serie för småstadsliv!? ska ju fan inte gå, ELLER?

Jaja, spännande fortsättning iaf, nu skall jag begrava mig i en bok jag köpt och väldigt intressant sådan, vi hörs på!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards